søndag den 1. juni 2014

Chili er ankommet

Som tidligere lovet i indlægget om hvalpe besøget hos Jan Laursen (Læs mere her), ville der komme mange flere billeder af min kammerat Carsten´s nye hund som hedder Chili. Nu er hun endelige blevet 8 uger og er flyttet ind i sit nye hjem.

Carsten og hans familie har en gammel brun labrador som hedder Mille, hun har altid været ene hund så det er noget af en omvæltning at få sådan en lille frækkert ind i huset. Den første nat havde Chili prøvet at kravle op til Mille i kurven og var så bestemt blevet sat på plads, der er trods alt grænser og Chili måtte over i sin egen kurv.

Jeg kiggede lige forbi for at tage nogle billeder, men Chili er ikke helt oppe i gear endnu. Jeg havde eller håbet på lidt action billeder, men Chili var træt hvilket naturligvis er meget forståeligt med alle de nye indtryk. Jeg kigger forbi om et par dag mon ikke der så er mere gang i tøsen.

Lidt billeder blev det da til med Canon 7D og Canon 300mm f/2.8 og Canon 70-200 f/2.8. De første billeder er taget om formiddagen hvor det var overskyet med 300mm. De sidste er taget med 70-200mm om eftermiddagen hvor det som man kan se var højt solskind og det var umuligt at undgå skygger, der var ikke andet at gøre end få det bedst muligt ud af det.

Sanne, Carstens kone havde sagt til mig at jeg skulle sørge for at få taget nogle billeder hvor gamle Mille også var med på. Selv om disse billeder ikke er optimalt belyst fordi de er taget i lys/skygge så kan jeg nu lide motivet og de 2 hundes hygge sammen.

Jeg har altid ment at en rigtig Labrador skal være sort, men efter jeg er begyndt at tage mange billeder mener jeg nu at alle labrador bør være hvide eller gule for tro mig de er meget letter at tage gode billeder af end de sorte  :-).





Ligner jeg en som har tænkt mig at løbe efter det legetøj ? Glem det. Ser hun ud til at være godt istand ? Det er hun også. En hvalp skal være lidt buttet. 


Lidt action blev det til da Chili skulle springe over en lille kantsten.


Hvor meget rediger du på dine billeder ?. Det er et spørgsmål jeg til tider får, så lidt som muligt. Kan man undgå det er det meget letter hvis man ikke skal rediger på ens billeder. Så dygtig er jeg desværre ikke og alle mine billeder bliver redigeret i Lightroom og Photoshop.

Herunder et eksempel på et billede som kræver rimlig meget redigering for at komme i nærheden af noget brugbart. Som det fremgår er dette billede blevet redigeret på mange foreskellige punkter. Det er dog vigtigt at have et nogenlunde godt udgangspunkt før du begynder at redigere for det er næsten umuligt at gøre noget med et rigtig dårligt billeder der er super under eller overbelyst, hvor der er meget støj eller som mangler meget skarphed. 
Heldigvis er det sjældent at jeg behøver gøre så meget ved mine billeder, men jeg syntes denne serie af Chili og Mille var værd at arbejde lidt med. Alle 3 billeder har set ud som billedet herunder inden jeg redgierede på dem.





Chili og Mille hygger, mon ikke hun får lidt gang i den gamle. 


Ingen kommentarer: