lørdag den 3. maj 2014

Jesper Sand og hans 2 Ruhåret hønsehunde


Som jeg tidligere har lavet et indlæg om her på bloggen så har den lokale tømrer mester fået en Ruhåret hønsehund og jeg var med oppe hos opdrætteren Steen Henningsen da Jesper skulle vælge den ud (Læs indlægget her).  Der er efter hånden gået næsten 5 uger så jeg spurgte Jesper om jeg ikke lige måtte komme om tage nogle nye billeder af den lille fyr som efterhånden er vokset en del.


Jeg må lidt modvilligende erkende at Kato som den lille fyr er kommet til at hedder er en rigtig lækker Ruhåret, jeg er vild med den meget mørke farve og han ser ud til at have et rigtigt godt hårlag hvilket i mine øjne betyder at de ikke får et bukset og vildt hårlag over hele kroppe, men kun i hovedet. Et andet tiltalende træk ved Kato er hans sind han virker til at være rigtig velstimumleret og vil gerne snakke med alle.

Jeg spurte Jesper om man kunne kaste en bold til ham så han kom tilbage med den, det mente Jesper godt kunne lade sig gøre og som det fremgår var en dummy heller ingen problem.
Efter at have taget lidt billeder af Kato kom Jespers gamle hund Kiwi lige ud og hilse på så hende tog jeg naturligvis også lidt billeder af.



Jesper bor lige i udkanten af byen med en græsplæne lidt derfra hvor børnene kan spille bold og lige på den anden side en stor græsmark, perfekt til at skyde billeder.
En stående hund skudt på en græsmark i søg eller apportering er altså noget letter end at skulle tage billeder af en FT Spaniel i krat og højt vegetation. En Ruhåret har en størrelse hvor de rager godt i vejret og man har en stor "flade" at fokuser på.
Lyset var også godt, dog var solen godt fremme da jeg skulle fotografer Kato og efter som jeg er nødt til at skyde ham løbende imod mig og solen generede solen ham åbenbart en del og han havde det med at knibe øjnene sammen, men alt i alt var jeg godt tilfreds med billederne.

Jeg brugte min Canon 70-200 og Sigmaen 120-300.




   
                                            

Ingen kommentarer: