mandag den 12. maj 2014

Test af nyt backup kamera

Jeg har købt et nyt Canon 7D kamera som backup. Eller det vil sige jeg har købet et brugt backup kamera på den blå avis. Det er irriteret mig et stykke tid at jeg ikke havde et backup kamera som var helt velegnet til det jeg skal bruge det til. Samtidig har jeg kunne se mange fordel i at have to ens kameraer.
Når jeg er ude og tage billeder er det en kæmpefordel at man blot kan tage to ens kamera med hvert sit objektiv på, så er man fri for at skulle skifte objektiv midt i det hele.


Mit Canon 60D og mit 7D bruger heller ikke den samme korttype, det er meget letter kun at have kort af den samme type så når man køber nye kort behøver man ikke skulle købe 2 forskellige for at være dækket ind, men kan blot købe 1 kort som så kan bruge i begge kameraer. En anden ikke uvæsentlig fordel er at lige meget hvilket kamera jeg får i hånden så føles det ens og knapper og indstillinger er 100 % ens.

Jeg have forhørt mig lidt på et par forskellige 7Dér der var til salg på DBA, men kunne ikke helt blive enig med sælgerne så jeg satte en annonce i hvor jeg beskrev præcis hvad jeg søgt. Et 7D med max 20000 skud og meget gerne med batterigreb og kort. Ofte er det sådan at hvis man købet batterigreb og kort med et kamera så får man meget mere for pengen end hvis man skulle ud og købe det hvert for sig bagefter.
Dagen efter ringe en fyr fra sjælland som havde et 7D som godt nok var fra 2011, men med original batterigreb, 2 canon batterier og et 16 gb kort til. Det have kun taget 1700 skud og som så ud som ny. Han fik det simpelthen ikke brugt fordi det var for stort at slæbe rundt på så han brugte istedet for sin Iphone. Vi blev enig om en pris på 4800 kr og da han dage efter skulle i sommerhus ved legoland slap jeg også med 30 minutters kørsel for at hente det.
Her får man efter min mening rigtig meget kamera for pengen til hunde fotografering. Når jeg stiller det ved siden af mit andet 7D som er 3 måneder gammel kan jeg ikke se forskel, de ser begge ud som ny.

Jeg satte samtidig mit Canon 60D til salg og fik 3500 for det. Jeg er altså kommet af med 1300 kr for at bytte mit 60D med et 7D en rigtig god og billig løsning for mig. Canon 60D er et rigtig fin og godt kamera, det er bare ikke så god til at tage billeder af hunde i bevægelse som et 7D og det er her mit behov ligger.



Idag skulle jeg lige havde det testet ordentligt. Endnu en gang fik jeg en af mine geniale ideer ;-). Jeg tænkte at den mark jeg var ude og fotografere på i påsken med alle de gule mælkebøtter måtte da være i frø nu, jeg kunne lige se et billede for mig hvor alle frøene stop op som en sky omkring drengene når de løb. Ideen var sådan set god nok, men der var et par faktorerne som jeg ikke havde tænkt på, det har været meget fugtigt igennem de sidste dag så frøene var fugtige og havde svært ved at flyve og der var fuldstændig vindstille hvilket også betød at de ikke rigtige ville op i luften som jeg havde håbet på. Det stoppe dog ikke mig og mine 2 fotomodeller for at have en sjov formiddag. Billederne er taget med et Canon 70-200mm f/2.8 objektiv.

Et af det vigtigste ting som man hurtig lære omkring hunde fotografering er at komme ned i højden. Du få klart de bedste billeder hvis du kommer så langt ned som vegetationen tillader der hvor du fotografere. I starten sad jeg på knæ og skød drengen, men jeg syntes der manglede det sidste i billederne i forhold til det jeg håbede at komme hjem med. Så var der kun en ting at gøre ned og ligge fladt på jorden og så støtte med albuerne så jeg lige kom op i niveau med mælkebøtte frøene. Det var meget bedre selv om jeg blev plask våd i det halv høje græs. Heldigvis kom der ingen forbi mens jeg lå der og roede rundt midt på marken.






Ingen kommentarer: