onsdag den 10. september 2014

To shoot på en dag

Jeg er kommet lidt bag efter her på bloggen det er ikke fordi der ikke er sket noget de sidste par uger faktisk har jeg rigtig været igang med at tage billeder.

Til IWTén tidligere på året snakkede jeg med Lene Meisner som jeg kender fra min tid i Spanielklubben og vi skrev efterfølgende sammen et par gange. Lene skulle den 30-08 have et kennel træf med nogle af sine hvalpe køber. Lene opdrættede tidligere Springer spaniel, men opdrætter nu labrador. Der ville på dagen komme begge racer. Det ville jeg naturligvis gerne komme og tage nogle billeder af. Træffet skulle foregå i Kulsø lejren som ligger tæt på Tyregod.

Samtidig havde jeg kontakt med en anden som gerne ville have taget billeder af sine hunde og hun boede ikke så langt fra Kulsø lejrene så jeg fik det arrangeret sådan at jeg kunne tage billeder af hendes hunde om formiddagen og så tage billeder af Lenes kennel træf om eftermiddagen.




De meldt rigtig skidt vejr især om eftermiddagen, men jeg krydsede naturligvis fingerne for at det skulle blive ok. Det var rimeligt mørkt om formiddagen hvor jeg tog billeder af Helles dygtige schæferhund og labrador, men det holdt heldigvis rimeligt tørvejr og der kom kun nogle få dryp.

Da jeg var færdig med Helles hunde kom Lene og jeg kunne lige nå at tage et par vand billeder af hendes to labrador som hun havde med.




Omkring middag begyndte det så at regne og det regnede faktisk pænt meget. Jeg havde en sort affaldssæk over kamera og objektiv uden det på nogen måde var optimalt, men udstyret holdt til det.

Lene og de to inviterede dommer på dagen Niels og Karin havde tilrettelagt nogle poster inde i skoven hvor hunden skulle lave nogle apporteringer.


For at sige det som det var så kom jeg i store problemer, mørket i skoven og det dårlige vejre kombineret med hunde i bevægelser betød at jeg måtte meget højt op i ISO hvilket betød meget støj i billederne. Jeg gjorde det bedste jeg kunne, andet er der ikke at gøre i sådan situation, alternativet er at man ikke får nogle billeder og det ville naturligvis også være ærgerligt.


Da jeg havde taget lidt billeder valgte jeg at trække hunden enkeltvis ud i en lysning hvor der var lidt bedre lys og så tage lidt forskellige billeder af dem så der trods alt blev taget lidt forskelligt billeder af alle hunde.

Dommerne Niels og Karin havde lige deres egne hunde med som også blev luftet 3 meget glade Golden Retriever

Bjørne Banden in action

En fantastisk dag i selskab med en masse dygtige hunde. Lidt ærgerligt at vejret ikke var bedre så jeg havde kunne levere en lidt højre billede kvalitet, det havde de fortjent.

Se billeder fra Lenes Kenneltræf her 

Se billeder af Helle Voigts hunde her 

Ingen kommentarer: